طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها
دو شنبه 24 مرداد 1401 ساعت 9:45 | بازدید : 45 | نویسنده : admin | ( نظرات )

طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی که وارد یک هتل می‌شوید، در اولین نگاه جذب طراحی دکوراسیون داخلی آن خواهید شد. طراحی دکوراسیون داخلی هتل تفاوت بسیاری با طراحی دکوراسیون داخلی منازل دارد. در خانه‌ها همه ما می‌دانیم که با چه سلیقه‌ای رو‌به‌رو هستیم. قطعاً فقط کافیست تا سلیقه اعضای مختلف خانه را در نظر بگیرید و بهترین طراحی را برای همه داشته باشید؛ اما در هتل هزاران فرد مختلف با هزاران سلیقه متفاوت حضور پیدا می‌کنند. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید؟ خب باید یک طراحی خاص و زیبا را در نظر بگیرید که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب کند. همین موضوع باعث می‌شود تا طراحی دکوراسیون داخلی هتل‌ها کار دشواری باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با طراحی دکوراسیون هتل‌ها بیشتر آشنا شوید.

نورپردازی در دکوراسیون هتل

نورپردازی جزو مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون هتل‌ها به حساب می‌آید. نورپردازی از لابی تا فضای راه‌روها، فضای رستوران، کافه و نهایتاً داخل اتاق‌ها اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که نورپردازی به‌خوبی انجام شود، حتی نواقص طراحی دکوراسیون داخلی نیز به نظر نمی‌رسد. پس باید به اهمیت نورپردازی پی ببرید و به‌صورت علمی تخصصی در این زمینه اقدام کنید. نورپردزای هر بخش بر اساس نیاز باید کم یا بسیار  باشد. مثلاً بهتر است در فضای کافه از نورپردازی کم است کنید و در فضای لابی به‌دنبال استفاده از نورپردازی پرنور و چشم‌گیر باشید. نورپردازی فقط به میزان نور خلاصه نمی‌شود. بلکه باید از لایه‌های مختلف نور از نظر کاربرد و رنگ استفاده کنید. مثلاً زمانی که صحبت از نورپردازی فضای داخلی اتاق‌های هتل باشد، بهتر است از چند لایه مختلف نور از قبیل آباژور، نورمخفی سقف، لوستر، دیوارکوب و... استفاده کنید. در عین حال ترکیب رنگ باید از نور سفید و زرد باشد. این رویه را باید در تمامی بخش‌های هتلف پیش بگیرید و از آن استفاده کنید.

اهمیت طراحی لابی در هتل

مسافران در قدم اول، وارد فضای لابی می‌شوند. پس هرچه از طراحی دکوراسیون داخلی لابی بگوییم، کم گفتیم. حتی بسیاری از هتل‌ها، عکس لابی خود را به‌عنوان عکس اصلی هتلشان در وبسایت‌های رزرو هتل قرار می‌دهند. مشتری در نگاه اول باید مات و مبهوت طراحی عالی لابی هتل شود. لابی هتل باید باعظمت و باشکوه باشد و در عین حال حس صمیمیت را به مسافران انتقال دهد. به طوری که احساس کنید اینجا خانه خودش است و در عین حال از شیک و لوکس بودن آن نیز لذت ببرید. به همین خاطر طراحی دکوراسیون لابی اهمیت بسیاری دارد. باید نورپردازی آن بسیار پرنور باشد و از آیتم‌هایی همانند لوسترهای بزرگ و آباژورهای شیک در آن استفاده کنید. در طراحی لابی باید از بهترین متریال همانند ترکیب سنگ و شیشه استفاده شود. طراحی کانتر پذیرش نیز بخشی از طراحی لابی به حساب می‌آید. همچنین از اسباب کاربردی و در عین حال شیک همانند مبلمان راحتی و میز برای پر کردن فرم پذیرش در فضای لابی باید استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌ها را فراموش نکنید

ترکیب رنگ یک عنصر بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هتل به حساب می‌آید. خب همان طور که می‌دانید، وقتی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان را داشته باشید، از رنگ‌هایی بر اساس سلیقه خودتان استفاده می‌کنید. رنگ یک موضوع بسیار سلیقه‌ای است. هر کسی یک سلیقه خاص در زمینه رنگ دارد. رنگ مورد علاقه هر کس هم رنگ خاصی است. پس بهتر است در انتخاب رنگ طراحی دکوراسیون هتل‌های دقت خاصی به خرج دهید. تلاش کنید تا از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که خنثی و همه پسند هستند. مثلا ترکیب رنگ خاکستری در اکثر مواقع مورد پسند تمام افراد قرار می‌گیرد. بهتر است در فضای داخلی اتاق‌ها از رنگ‌هایی که آرامش بخش هستند بیشتر استفاده کنید و در فضای لابی به‌دنبال رنگ‌های سلطنتی و باشکوه همانند طلایی باشید. به یاد داشته باشید رنگ‌ها می‌توانند به تجمل هتل کمک کنند.

از وسایل به‌خوبی استفاده کنید

وسایل به‌صورت کلی به دو دسته مخلتف تقسیم می‌شوند. دسته اول وسایل کاربردی و دسته دوم وسایل غیرکاربردی و تزئینی هستند. برخی وسایل نیز هر دو را شامل می‌وشند. مثلاً یک آباژور شیک می‌تواند هم کاربردی و هم تزئینی باشد. چه در طراحی دکورسیوان داخلی اتاق‌ها و چه در طراحی لابی، باید از هر دو نوع وسیله استفاده کنید. در ابتدا بهتر است وسایل کاربردی را لیست کنید و آن‌ها را به اتاق و لابی اضافه نمایید. در مرحله بعد بهتر است همان وسایل را به بهترین شکل انتاخب نمایید و در مرحله آخر به‌دنبال اضافه کردن وسایل غیرکاربردی و تزئینی بگردید. به این ترتیب دکوراسیون داخلی هتل شما کامل می‌شود.

فضای داخلی اتاق‌ها باید آرامش را انتخاب دهند

این اصل را هنگام طراحی دکوراسیون داخلی هتل‌ها باید در ابتدای برنامه کارتان قرار دهید. فضای داخلی اتاق‌ها باید آرامش باشد و التبه کمی چاشنی لوکس بودن را باید به آن اضافه کنید. در طراحی اتاق‌ها حتماً تلاش کنید تا حس آرامش به مسافران منتقل شود و از حضور در چنین فضایی لذت ببرند. برای این کار می‌توانید از وسایل چوبی، نورپردازی عالی، کفپوش مناسب و .... استفاده کنید. حتی ترکیب رنگی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها




موضوعات مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 11
:: بازدید سال : 22
:: بازدید کلی : 1939